tirsdag 4. mars 2014

RoboCop review - verdt å se eller kjøpe på BluRay?




I begynnelsen av filmen møter du Samuel L. Jackson en karismatisk nyhetsanker som virker å bli kjøpt av de store selskapene og ser du filmen mot sin slutt så inser du at det er realiteten. Denne nyhetsankeren heter Pat Novak og med dette begynner jeg min film kritisme, ta til ettertanke min kritikk er ikke allmighty law og det jeg sier på ingen måte representerer andres syn å gå inni den filmen og med det lar jeg du lese min kritikk.
PS : Do not trust the Media without having a doubt
Filmen virker veldig moderne med sin nye teknologiske vri på en gammel film om Detektiv Murphy som blir skadet av en bileksplosjon laget av OmniCorp for å få en mann inni en maskin. Denne mannen er spilt av Joel Kinnaman, fleste vil kjenne ham fra filmer som Snabba Cash trilogien og tv serien The Kiling. I denne filmen har han kone og et barn, konen er spilt av Abbie Cornish hun er fin å se på men skuespillerevenene er ikke av de beste i klassen jeg har sett men forhåpentlig vil henne forbedre seg om Hollywood gir henne flere filmer slik at hun kan utvikle seg talent. Doktoren som reparer Dektiv Murphy er spilt av Gary Oldman(nemlig Darcula ham selv) i denne filmen er Doktor Norton den som er med Detektiv Murphy på sin lange reise og veileder ham, kan sammenligne med han med Dr. Frankenstein bare isteden for å lage et monster så lagde Frankenstein en modernistisk hybrid både av menneske orginaiske materiale og maskinenens systetiske deler. 

Den store slem er spilt av en folk flest vil huske som store snill i sin tidligere rolle som den første Batman til å komme på det store lerretet. Nemlig den store Michael Keaton spiller sjefen for OmniCorp og er masterminden bak hele komplottet til å gjøre Murphy om til en mennskelig robot som er lovens arm. Han ikke alene å være på den slemme siden, det finnes også en annen brikke i det spillet siden her kommer vennen av roboter i deres orginale design og ikke tro at et menneske i en robot kan gjøre samme jobb som en robot uten mulighet til å ha sjel og fungere uten programvaren den er under, denne personen heter Rick Mattox og RoboCop gjør latter av ham i filmen(etter at Doktoren hjalp ham med sitt mind set) noe som ergrer Mattox mer og får han til å ta sitt ultimate standpoint å stå med Michael Keaton's Raymond Sellers. Mattox er spilt av Jackie Earle Haley som tidligere har spilt Guerroro i tv-serien Human Target som ble kansellert lenge før sin tid.

Nå til min vurdering dette er en bra film om du liker science fiction og blir glad av emosjonelle lange scener men om du går inni kinoen i håp om at denne filmen leverer samme blodige scener som den første filmen så tar du grundig feil. Vil du ha blodige scener med ultra violence så anbefaler jeg deg å se 1ern og om du er av den typen som rett & slett blir glad av ultravold da anbefaler jeg deg se den nok en gang igjen. Om du er den typen derimot som vil se en romantisk science fiction film om ett robotmenneske med familie og barn da er denne filmen for deg, om du har dame kan du ha henne med på date og absolutt en god dating film for de som foretrekker det.
Det er opp til deg om du vil kjøpe den på BluRay eller se den på kino, jeg personlig valgte å se den på kino men har ingen planer om å kjøpe den.
La meg gi mitt terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar